اجتماعی - کانون هادیان امت (مسجد امام هادی قم)



 


قیمت عشق چه قدر است؟!

گفت:فقیرم.

گفتند: نیستی.

گفت: فقیرم! باور کنید.

گفتند:نه !نیستی.

گفت:شما از حال وروز من خبر ندارید.

و حال و روزش را تعریف کرد. گفت که چه قدر دست هایش خالی است و

چه سختی هایی شب وروز می کشد. ولی امام هنوز نگاهش می کردند.

گفت: به خدا قسم که چیزی ندارم.

گفتند: اگر صد دینار به تو بدهم  حاضری بروی و به همه جا بگویی

که از ما متنفری ؟ از ما فرزندان محمد(ص) .

گفت: نه! به خدا قسم نه.

-هزار دینار؟

-نه به خدا قسم نه.

- دهها هزار؟

-نه باز دوستتان خواهم داشت.

-گفتند:جه طور می گویی فقیری وقتی چیزی داری که به این قیمت گزاف هم  نمی فروشی؟

((چه طور می گویی فقیری وقتی کالای عشق  ما در دارایی تو هست؟))


برداشت دولت از حساب ذخیره ارزی 25 درصد کاهش یافت

گزارش فارس از عملکرد 5 ماهه حساب ذخیره ارزی

برداشت دولت از حساب ذخیره ارزی 25 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: برداشت دولت از حساب ذخیره ارزی طی پنج ماهه نخست امسال به 5 میلیارد و 725 میلیون دلار معادل 52 هزار و 567 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عملکرد وجوه حاصل از واگذاری دارائیهای مالی در پنج ماهه اول سال 1386 مبلغی در حدود 60671 میلیارد ریال بوده است، رقم مذکور، در مقایسه با مبلغ پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال 1386 کل کشور در حدود 2/78 درصد تحقق یافته است، مبلغ مذکور در مقایسه با مبلغ وصول در سال 1385 در حدود 9/16 درصد کاهش دارد.
نسبت وجوه حاصل از واگذاری دارائیهای مالی در پنج ماهه اول سالجاری به کل دریافت‌ها در حدود 24 درصد می‌باشد، نسبت مذکور در سال قبل در حدود 8/30 درصد بوده است، این نسبت با توجه به ارقام منظور شده در جداول قانون بودجه سال 1386 کل کشور در حدود 1/29 درصد می‌باشد.
بخش قابل توجه عملکرد وجوه حاصل از واگذاری دارائیهای مالی مربوط به استفاده از حساب ذخیره ارزی می شود، که تا پایان مرداد ماه به 52 هزار و 567 میلیارد ریال رسید. این رقم در مقایسه با رقم مصوب بودجه بیش از 33درصد افزایش دارد.
به گزارش فارس بیش از 43 هزار و 156 میلیارد ریال از حساب ذخیره ارزی طی این مدت برای اجرای طرحهای عمرانی، 5513 میلیارد ریال برای مقاوم سازی مدارس و 3898 میلیارد ریال برای مناطق نفت خیز برداشت شده است.


بازتاب‌ها و واکنش‌ها به سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا

 
سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا بازتاب‌ها و واکنش‌های
بسیاری به همراه داشت که حقایق بیشماری را نمایان ساخت

       

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در شصت و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل پیش از ظهر یکشنبه اول مهرماه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.
این سفر و به ویژه سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان در دانشگاه کلمبیا و برخورد غیراخلاقی «لی بولینجر» رئیس این دانشگاه که رسم میزبانی را رعایت نکرد و اتهاماتی را به رئیس جمهور مردمی ایران نسبت داد، در رسانه‌های جهان از جمله فاکس نیوز، بی.بی.سی، سی.ان.ان و ... بازتاب گسترده‌ای داشت.
البته این رسانه‌ها از اقدامات تخریبی برای وارونه جلوه دادن چهره ایران و رئیس جمهور آن کوتاهی نکرده و با انعکاس اخبار منفی و کذب سعی داشتند افکار عمومی جهان را نسبت به واقعیات کنونی ایران منحرف سازند.
در این زمینه واشنگتن تایمز روزنامه تندرو نزدیک به محافل دولت بوش در سرمقاله خود با اشاره به سفر رئیس جمهوری ایران به شهر نیویورک، با استقبال از مخالفت اداره پلیس نیویورک با حضور محمود احمدی‌نژاد در محل وقوع حملات 11 سپتامبر از حضور احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا ابراز تاسف کرد.
سخنرانی در دانشگاه کلمبیا یکی از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر بود که اکثر دولتمردان آمریکایی مخالفت خود با انجام این سخنرانی را پنهان نکرده و در اظهارنظرهای متعدد سعی در لغو این سخنرانی داشتند که موفق نشدند.
این سخنرانی که شب گذشته با حاشیه‌هایی از جمله حضور گسترده دانشجویان برای شنیدن سخنان احمدی‌نژاد و توهین غیراخلاقی «لی بولینجر» همراه بود، انجام شد.
و اما بازتاب‌های سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا؛
شبکه بی.بی.سی با انتشار اخبار مربوط به سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا به نظرسنجی در این زمینه پرداخته که اکثر افراد شرکت کننده در این نظرسنجی رئیس جمهوری ایران را فردی «شجاع» خوانده و عملکرد رئیس دانشگاه کلمبیا را مورد نقد قرار داده‌اند.
یکی از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده، احمدی نژاد را یک ایرانی جسور و یک سیاستمدار زبده خوانده و می‌افزاید: «آفرین به او. بی دلیل نیست که بوش مناظره با او را نپذیرفت. اگر به بوش این طور توهین می‌شد حتما آمریکایی‌ها کشور توهین کننده را زیرو رو می‌کردند.»
فرد دیگری اظهارات و توهین‌های رئیس دانشگاه را ناشی از عصبانیت سیستم و نشأت گرفته از دیکته‌های لابی صهیونیسم برشمرده و احمدی‌نژاد را فردی شجاع می‌داند.
یکی از شهروندان افغان نیز ضمن ابراز خرسندی از سخنرانی‌های رئیس جمهوری کشورمان، رئیس دانشگاه کلمبیا را شایسته ریاست این دانشگاه نمی‌داند.
برخورد غیراخلاقی رئیس دانشگاه کلمبیا با احمدی‌نژاد در حالی صورت گرفت که روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» دیروز دوشنبه با ارائه گزارشی مفصل از دیدگاه کشورهای مسلمان درباره محمود احمدی‌نژاد و مقاومت و پایداری در برابر غرب و اسرائیل، اعتراف کرد که «رئیس جمهور ایران حتی توانسته در بین کشورهای سنی مذهب نیز تحسین همگان را برانگیزد و آنها او را یک قهرمان بدانند.»
علیرغم حضور چند هزار نفری مشتاقان شنیدن دیدگاه‌های رئیس جمهوری کشورمان، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در اقدامی شیطنت‌آمیز همزمان با پخش سخنرانی احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا تصاویری از تظاهرات گروه‌های صهیونیستی را نیز به تصویر کشید.
سخنرانی احمدی‌نژاد در این دانشگاه از چشم نمایندگان آمریکا نیز به دور نماند و آنها را به انتقاد از دانشگاه کلمبیا به خاطر دعوت از رئیس جمهوری کشورمان واداشت.
در این زمینه «دانکن هانتر» نماینده جمهوریخواه در کنگره آمریکا تهدید کرد از اینکه احمدی نژاد اجازه یافته است در دانشگاه کلمبیا سخنرانی کند به قدری ناخرسند است که می‌خواهد بودجه فدرال این دانشگاه را قطع کند.
بوش هم ساکت ننشست و درباره این سخنرانی اظهارنظر کرد و گفت که امیدوار است احمدی‌نژاد حقایق را بگوید و این در حالی است که بوش به دلیل عدم بازگویی حقایق درباره جنگ عراق، مبارزه با تروریسم و حمایت از رژیم صهیونیستی مدت‌هاست در نزد افکار عمومی جهان به فردی دروغگو مشهور است.
«نوت گینگریچ» رئیس سابق کنگره آمریکا نیز با انتقاد از عملکرد دانشگاه کلمبیا در دعوت از احمدی‌نژاد، اقدام این دانشگاه را اشتباهی مهلک برشمرد و در اظهارنظری نسنجیده از موضوع تغییر رژیم در ایران سخن به میان راند.
«جان بولتون» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل که به سفیر جنگ و اتخاذ مواضع ضد ایرانی شهرت دارد، پس از سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در این دانشگاه اذعان کرد که با دعوت از احمدی‌نژاد برای سخنرانی در دانشگاه کلمبیا، وی به تمام خواسته‌های خود رسیده است.
جان بولتون گفت: احمدی‌نژاد دقیقاً هر آنچه را که از این حضور می‌خواست به دست آورد که آن همان داشتن مشروعیت سخنرانی در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و به دست آوردن پوشش مطبوعاتی گسترده بود.
خبرگزاری رویترز که وابستگی آن به محافل صهیونیستی برهمگان روشن است نیز همانند سابق با اظهاراتی نیشدار ادعا کرد که احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا با استقبال زهرداری روبرو شد و این در حالی است که تصاویر منتشره از حضور چند هزار نفری در این دانشگاه حکایت دارد.
و در نهایت این واکنش‌ها به اعتقاد بسیاری این گفته رئیس جمهوری را تایید می کند که: دولتمردان آمریکایی ظرفیت شنیدن حرف‌های درست را ندارند.


متن سخنان توهین آمیز رییس دانشگاه کلمبیا علیه رییس جمهوری

رییس دانشگاه کلمبیا که شدیدا بخاطر برنامه حضور رییس جمهوری
اسلامی ایران در این دانشگاه تحت فشار بود، روز دوشنبه و پیش از 
سخنرانی دکتراحمدی نژاد کوشیدبا ذکر جملاتی افراطی که اساسا
 در شان یک رییس دانشگاه نبود، خود را عملا از استعفا برهاند .

    

به گزارش خبرگزاری فارس، لی بولینجر رئیس دانشگاه کلمبیا قبل از سخنرانی احمدی نژاد در این دانشگاه گفت: شنیدن عقایدی که ما از آن نفرت داریم تنها شنیدن و نه تایید این عقاید است .ما از شنیدن این عقاید ضعف یا کم تجربگی نداریم .
وی افزود: این اساس آزادی بیان است که ما به کسی که نباید احترام بگذاریم، احترام می گذاریم....به کسانی که با این نشست مخالفت کرده اند می گویم که مخالفت شما را درک می کنم ...از آنهایی که امروز در اثر این اقدام دردمند و ناراحت شده اند، عذرخواهی می کنم و آنچه که در توان داریم انجام می دهیم تا ناراحتی آنها را برطرف کنیم .
رییس دانشگاه کلمبیا گفت: این برنامه هیچ رابطه ای با حقوق سخنران ندارد و تنها برای حق شنیدن و سخنرانی است و آن را برای خودمان انجام می دهیم که بر اساس رسم آزادی است که این ملت را تعریف می کند .
بولینجر افزود: هر کس باید دشمن خود را بشناسد و توان فکری روبه رو شدن با پلیدی را با اخلاق آرام داشته باشد ...
وی گفت : حال به آقای احمدی نژاد درباره دستگیر کردن محققین، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی می گوییم ...
ظرف دو هفته گذشته دولت شما دکتر هاله اسفندیاری، عظیما و دو روز قبل کیان تاجبخش را آزاد کرده که فارغ التحصیل کلمبیا با مدرک دکترای مهندسی راه و ساختمان است .با این که جامعه ما از خبر آزادی او با وثیقه خوشحال است .آقای تاجبخش هنوز در تهران است در خانه اش دستگیر و هنوز نمی داند که آیا محاکمه می شود یا اجازه ترک کشور را به او می دهند .اجازه بدهید که این را رسما بگویم، از رئیس جمهور می خواهم که به کیان اجازه خروج از کشور را بدهد .
رییس دانشگاه کلمبیا افزود: ما از کیان می خواهیم که به عنوان استاد مهمان می تواند در دانشکده راه و ساختمان ما تدریس کند و امیدواریم که ترم بعدی بتواند با ما همراه باشد .دستگیری این ایرانی های آمریکایی به هیچ وجه قابل توجیه نیست و کاملا برخلاف اصولی است که امروز به سخنران اجازه می دهد حتی در اینجا حضور پیدا کند، حداقل آنها هنوز زنده هستند .
وی مدعی شد: به گزارش سازمان عفو بین الملل 210 نفر در سال جاری در ایران اعدام شده اند که تنها 21 نفر در پنجم سپتامبر بوده است.در بین این افراد حداقل دو کودک وجود دارند و این نشان می دهد که ایران اولین کشور در اعدام کودکان است .
ایران در ماه ژوییه گذشته حدود 30 نفر را به اتهام تلاش برای ایجاد جامعه آزاد و دموکراتیک اعدام کرده است.این اعدامها در ملاء عام انجام شده که بر خلاف قوانین بین الملل و حقوق اجتماعی است که ایران آن را امضا کرده است . این اعدامها و دستگیریها به عنوان مقابله با تلاش برای ایجاد انقلاب نرم انجام شده اند .همانطور که دکتر اسفندیاری گفت او را 105 روز در زندان انفرادی نگه داشتند .دولت ایران فکر می کند که دولت آمریکا قصد دارد انقلاب نرم در ایران ایجاد کند .سخنان سال گذشته واسلاو هاول نشان می دهد که تمامی زندانهای جهان برای جلوگیری از آزادی مردم کافی نیستند. این دانشگاه از انتقاد از دولت آمریکا خجالت نکشیده و از انتقاد از شما هم خجالت نمی کشد .اجازه بدهید که از اول بگویم، آقای رئیس جمهور شما تمام نشانه های یک دیکتاتور کوچک و ستمگر را دارا هستید . پس، از شما سوال می کنم چرا زنان و اعضای دین بهاییت و همجنس بازان و بسیاری از اساتید هدف اعدام در ملاء عام قرار گرفته اند؟ چرا در نامه ای که هفته گذشته به دبیر کل سازمان ملل فرستاده شد اکبر گنجی و بیش از 300 شخصیت برگزیده و برنده جایزه نوبل اعلام نگرانی کرده که درگیری شما با غرب توجه جهان را از آنچه که شما در داخل انجام می دهید منحرف کرده است...چرا این قدر از شنیدن نظر شهروندان ایرانی وحشت دارید که نظر خود را برای تغییر اعلام کنند ...اجازه بدهید که من با دانشجویان به دانشگاههای شما بروم و با دانشجویان شما درباره آزادی بیان سخن بگویم، همان آزادی که ما به شما دادیم .
رییس دانشگاه کلمبیا که از هویت دانشگاهی خود فاصله گرفته بود سخنان خود را اینگونه ادامه داد:اما درباره انکار هولوکاست - در دسامبر 2005 شما هولوکاست را یک افسانه ساختگی خواندید و سال بعد کنفرانس انکار هولوکاست را به مدت دو روز برگزار کردید برای افراد بی سواد و ناآگاه این تبلیغات خطرناک است . وقتی که شما به این محل می آیید این شما را کاملا مسخره نشان می دهد .یا این که کاملا نقش تحریک کننده دارید یا این که شدیدا بی سواد هستید . باید بدانید که کلمبیا مرکز مطالعه یهودیت است و با انجمن هولوکاست از سال 1930برای پناهندگان و بازماندگان هولوکاست و فرزندان آنها محل تحصیل فراهم کرده است.
به نظر ما هولوکاست ثبت شده ترین و با مدرکترین واقعه در تاریخ بشریت است .به همین دلیل نظر بی معنی شما برای بحث درباره هولوکاست واقعیتهای تاریخی را انکار می کند ... نابودی اسرائیل، 12 روز قبل شما گفتید که کشور اسرائیل نمی تواند به حیات خود ادامه دهد .این گفته و اظهارات تحریک آمیزی که شما ظرف دو سال گذشته داشته اید و سال 2005 که خواهان محو اسرائیل از نقشه جهان شدید، در حالی صورت می گیرد که کلمبیا 800 استاد و مدرس در اسرائیل دارد و این دانشگاه رابطه عمیق با موسسات آنجا دارد... آیا شما قصد دارید ما را هم از نقشه جهان محو کنید؟ ... چرا به سازمانهای تروریستی کمک می کنید و قصد دارید دولت لبنان را بی ثبات کنید؟
باتوجه به اظهارات دیوید پترائوس مبنی بر دخالت ایران در عراق و جنگ غیرمستقیم با آمریکا، آیا می توانید بگویید که چرا ایران با تجهیز شبه نظامیان با آمریکا می جنگد؟ ایران جامعه بین الملل را در مورد غنی سازی اورانیوم نفی کرده و چرا احمدی نژاد مردم ایران را در معرض تحریمهای اقتصادی قرار داده است . شک دارم که شما شجاعت ذهنی پاسخ دادن به این سوالات را داشته باشید ولی فرار از پاسخ دادن به آنها هم برای ما با معنی است . انتظار دارم که شما طرز فکر فناتیکی را نشان بدهید که با گفتار و رفتار شما تطابق دارد. کارشناسان کشور شما گفته اند که این تنها منجر به تضعیف موضع شما در ایران می شود . یک سال قبل به من گفتند که سخنان مضحک و متجاوزانه شما در شورای روابط خارجی آمریکا آنقدر مایه خجالت ایرانیان شد که حزب شما انتخابات شورای شهر را از دست داد،آیا این هم منجر به همین نتیجه خواهد شد؟
بولینجر بی ادبانه ادامه داد: من تنها یک استاد هستم که رئیس دانشگاه است امروز از همه جهان متمدن می شنوم که از نظرات شما تنفر خود را اعلام می کنند . رییس دانشگاه کلمبیا در پایان گفت که ای کاش از این بهتر می توانستم این کار( اعلام تنفر )را انجام دهم .